Mikulás = Karácsony?

2015.12.09 13:14

Valami rohadtúl zavar! Mégpedig az, hogy Magyarországon összemossák a Mikulást, mint ünnepet, a Karácsonnyal. Mindenhonnan ez folyik. "December 5-től 23-ig vár a Mikulás ebben és ebben az áruházban, fő téren, bevásárlóközpontban, játszóházban....!" Mi van??? Kiáltok föl! Én úgy tudtam, Mikulás dec.6., aztán jól van, várjuk a Jézuskát. Én így nőttem fel. Értem én, hogy a nagy Amerikában, meg Angliában és egyáltalán az angolszász, anglikán, protestáns területeken így ünneplik, de mi köze ehhez a leginkáb katolikus keresztény Magyarországnak?! Üzlet az van benne, persze, de én érzek benne politikát is bőven. Nyomjuk el a keresztény tudatot, mossunk össze mindent, gyúrjuk egy masszává így az emberekből is egy nagy egyengondolkodású massza lesz és könyebb lesz őket irányítani. Persze ez nem egy rövidtávú elmélet, hanem hosszú évszázadokra előre gondolt terv. Láttunk és látunk erre más törekvéseket is sajnos. Had ne soroljam.

Össze vannak a gyerekek is zavarodva. A keresztény hagyományokat tisztelő szülő megismerteti gyermekeivel Jézus születésének történetét és így ünneplik a Karácsonyt. Közben a gyerek mit hall és lát? A filmekben a Mikulás hozza a fa alá karácsonykor az ajándékot, akárhová megy adventi időszakban, nem a Betlehemet látja felállítva (tisztelet a kivételnek), hanem a piros ruhás öregembert, ahogy ül a karácsonyfa alatt. Ho-ho-ho...!!! Melyik fog nyerni a gyerek fejében? Na melyik? Hát ami nagyobb promóciót, reklámot, vísszhangot kap. Így ő már kisebb eséllyel fogja a saját gyerekének Jézus történetét elmesélni. És szép lassan, generációról generációra kihal a kereszténység egyik legnagyobb ünnepének igaz eredettörténete a fejekből.

Oké, hogy a világ különböző pontjain máshogy ünneplik, ünnepelhetik a Karácsonyt. Szívük, illetve hitük joga, de Magyarországon ünnepeljük már úgy, hogy ne vegyük át más országok szokásait, főleg úgy, hogy a hitvilágunk és kereszténységünk nagyon messze áll azoktól. A gyerekek meg nem tehetnek róla, de a szülők már igen, hogy gyermekeinkre és később ők a saját gyerekeikre mit hagyunk, hagynak örökségül.

Hú, de fölbosszantottam most magam!

Elérhetőség

keresem az utam slefi@citromail.hu